سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی

شستن ظروفی مانند بشقاب و سینی و قابلمه شاید یکی از خسته کننده ترین کارهای روزمره باشد. مخصوصا اگر تعداد ظروف کثیف شده، زیاد باشد. برای کمتر کردن این حجم از خستگی،ماشین های ظرفشویی بهترین دستگاه هایی هستند که تاکنون ساخته شدند. ماشین های ظرفشویی علاوه بر کم کردن زمان و خستگی شستن ظروف، باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می شوند. برای بالا بردن کیفیت در شستشو فقط کافیست برنامه­درست برای شستشو را در ماشین ظرفشویی خود انتخاب کنید. اما ممکن است شما با هم ­قابلیت های دستگاه خود به خوبی آشنا نباشید. ما در این مقاله قصد داریم درباره  ­نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی مطالبی را ذکر کنیم. از آنجایی که دکمه ها و کاربرد های آن ها در هر برند ممکن است متفاوت باشد، ما به بررسی عملکرد دکمه ها در برند   LG می پردازیم. پشنهاد می کنیم این مقاله که توسط تیم خدمات آنلاین لوازم خانگی تهیه شده کامل مطالعه نمایید.

کار با دکمه های ماشین ظرفشویی

  1. آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی؛ روشن کردن ماشین ظرفشویی و تخلیه آب
  2. آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی(برنامه ی Quick & Dry)
  3. برنامه­ی eco یا شستشوی اقتصادی(آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی)
  4. آموزش نحوه کار با دکمه­ care در ماشین ظرفشویی
  5. آموزش نحوه کار با دکمه­های ماشین ظرفشویی(دکمه Spray dual)
  6. آموزش نحوه کار با دکمه­قفل کودک در ماشین ظرفشویی
  7. نتیجه گیری از آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی

 

آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی؛ روشن کردن ماشین ظرفشویی و تخلیه آب

بعضی از ماشین های ظرفشویی ال جی دکمه­استارت دارند.نحوه کار کردن با دکمه­­استارت بسیار ساده می باشد.فقط کافیست درب دستگاه را ببندید و پس از انتخاب برنامه­شستشو، دکمه­استارت را بزنید.

اما در آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی باید بدانید که بعضی از مدل ها دکمه­استارت ندارند.در این صورت دستگاه تنها با بستن درب شروع به کار می کند. برای تخلیه کردن آب در ماشین ظرفشویی های ال جی باید دستگاه را روشن کنید.سپس یکی از برنامه های شستشو (ترجیحا Quick) را انتخاب کنید و اجازه دهید دستگاه به مدت یک دقیقه کار کند.در این فاصله آب داخل ماشین ظرفشویی شما تخلیه می شود و پس از آن می توانید دستگاه را خاموش کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی های ال جی و بروز خرابی در این دتگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در تهران بهره مند شوید.

آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی(برنامه ی Quick & Dry)

برای شستشوی ظروفی که چربی کمتری دارند از برنامه Quick & Dry استفاده می شود.آب گیری،شستشوی اصلی،آبکشی و خنک سازی بعد خشک کردن، نحوه عملکرد این دکمه­ی ماشین ظرفشویی است.مدت زمان شستشو در این برنامه حدودا 59 دقیقه است.در این برنامه هیچ یک از برنامه های جانبی انجام نمی شود.همانطور که از نام این برنامه مشخص است،هدف از این برنامه شستشوی سریع ظروف می باشد.در صورتی که ظروف شما دارای چربی زیاد نباشند،استفاده از این برنامه بسیار کارساز است.البته باید توجه کرد که خشک شدن کامل ظروف در این برنامه بسته به نوع ظروف و مواد شوینده دارد.

برنامه­ eco یا شستشوی اقتصادی(آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی)

برنامه eco در ماشین ظرفشویی به معنای شستشوی اقتصادی می باشد.در این برنامه تا حد زیادی در مصرف آب و برق صرفه جویی می شود.در واقع هدف از ایجاد این برنامه در ماشین ظرفشویی،صرفه جویی می باشد.باید گفت نحوه عملکرد دکمه­ماشین ظرفشویی eco بسیار جالب است چرا که در این برنامه علاوه بر پایین آمدن میزان عملکرد المنت،دکمه Spray نیز کار نمی کند.

این برنامه شامل (یک دور پیش شستشو،یک دور شستشوی اصلی و دو دور آبکشی) است.لازم به ذکر است که خشک کن در این برنامه عمل می کند اما خنک سازی بعد از خشک کردن را به دلیل صرفه جویی در مصرف آب و برق، انجام نمی دهد.

چنانچه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده ی کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا برای رفع مشکل دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ بهره مند شوید.

آموزش نحوه کار با دکمه­ care در ماشین ظرفشویی

این دکمه یا برنامه برای شستشوی ظروف شیشه ای حساس مانند کریستال،بلور و پریکس استفاده می شود.به این برنامه در واقع شستشوی ملایم می گویند.هدف از ایجاد دکمه­یcare در ماشین ظرفشویی،شستشوی امن و بدون خط و خش ظروف حساس شیشه ای می باشد.در این برنامه بخار در هنگام شستشو روی ظروف اسپری می شود.این برنامه شامل (یک دور پیش شستشو،یک دور شستشوی اصلی همراه با بخار،دو دور آبکشی،خشک کردن و همچنین خنک کردن ظروف) می باشد. آموزش نحوه کار با دکمه­ها در ماشین ظرفشویی را می توانید در دفترچه­ی راهنمای دستگاه خود به صورت کامل مطالعه کنید.

آموزش نحوه کار با دکمه­های ماشین ظرفشویی دکمه (Spray dual)

دکمه­ spray dual در واقع به معنای شستشوی دوگانه با بخار می باشد.فشار آب فشان ها در این برنامه متوسط است.همچنین شما می توانید به کمک دکمه­ Spray فشار آب فشان ها را به صورت دستی کم یا زیاد کنید.

زمانی که در نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی شما از این برنامه استفاده می کنید نشانگر  Half load را به صورت پیش فرض به شما نشان می دهد.با اینکه فشار آبفشان ها در این برنامه متوسط است،شما می توانید از برنامه های تکمیلی نیز استفاده کنید.این برنامه شامل (یک دور پیش شستشو، یک دور شستشو اصلی همراه با بخار و سه دور آبکشی و خشک کن) می باشد و در آخر خنک کننده نیز فعال می شود.

چننچه در منزل خود از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می کنید و  با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود از خدمات نمایندگی تعمیر این محصول بهره مند شوید.

آموزش نحوه کار با دکمه­ قفل کودک در ماشین ظرفشویی

دکمه­قفل کودک در واقع برای پیشگیری از تغییر در تنظیمات ماشین ظرفشویی می باشد.به کمک این دکمه شما می توانید تمام دکمه های دستگاه خود را به صورت همزمان قفل و آزاد کنید. آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی قفل کودک به این صورت است که باید در حین کار کردن دستگاه، دکمه­ی child lock به مدت سه ثانیه نگه دارید. با فعال کردن دکمه­ قفل کودک تمام دکمه های ماشین ظرفشویی به غیر از دکمه­ ی پاور(روشن-خاموش کردن ماشین ظرفشویی)غیر فعال می گردد، به طوریکه حتی با خاموش کردن یا از برق کشیدن دستگاه نمی توان عملکرد دکمه­ قفل کودک را غیر فعال کرد. زمانی که دستگاه اجازه ­انتخاب برنامه را به شما نمی دهد اگر درب دستگاه باز نبود،دکمه­ ی قفل کودک فعال می باشد.

نتیجه گیری از آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از محصولات پرکاربرد در آشپزخانه هاست که کار کردن با آن به دانش بیشتری نسبت به سایر لوازم احتیاج دارد.در این مطلب که به معرفی آموزش نحوه کار با دکمه های ماشین ظرفشویی پرداختیم، دانستیم که ظرفشویی دکمه های مختلفی دارد که هرکدام برای انجام کار خاصی کاربرد دارند.همچنین در این مطلب ما به معرفی دکمه های ظرفشویی برند ال جی پرداختیم.اگرچه دکمه های اصلی در اکثر دستگاه ها به یک شکل تعبیه شده است ولی برای استفاده بهینه از ماشین طرفشویی خودتان حتما دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.