سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا جاروبرقی بوی سوختگی میدهد؟

چرا جاروبرقی بوی سوختگی میدهد؟از مهم ترین مشکلاتی که می تواند برای جاروبرقی رخ دهد، بوی سوختگی می باشد. اگر شما هم به دنبال علت بوی سوختگی در جاروبرقی خود هستید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به صورت تخصصیدلیلمشکل بوی سوختگی در جاروبرقی را مورد بررسی قرار داده ایم. هم چنین عوامل تاثیر گذاربوی بد در جاروبرقی را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

فهرست

·        علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟

·        عیب یابی بوی سوختگی در جاروبرقی

·        مراحل تعمیر جاروبرقی

·        بررسی دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

 

 

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟

هر زمان که متوجه بوی بد از جاروبرقی شدید، باید علت آن را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم ترین دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی، نیم سوز شدن و یا سوختن موتور دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که در یان زمان باید برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید. در غیر این صورت متحمل هزینه های بیش تری خواهید شد. در ادامه در مباحث مختلف علت بوی سوختگی جاروبرقی را مورد بررسی قرار می دهیم.

عیب یابی بوی سوختگی در جاروبرقی

پیش از این که برای رفع نمودن دلیل بوی بد جاروبرقی اقدام کنید، بهتر است عیب یابی بخش های مختلف را انجام دهید. در ادامه یک به یک اجزای جاروبرقی که جزوعوامل تاثیر گذار در بوی بد جاروبرقی می باشند را بررسی می کنیم:

·        حتما از سلامت کیسهیا همان مخزنزباله جاروبرقی اطمینان خاطر کسب کنید.

·        ممکن است کیسه جاروبرقیپر شده و نفوذ گرد و غبار به داخل موتور، بوی بدی در جاروبرقی ایجاد کرده باشد.

·        پریز برق و جریان آن را که دو شاخه جاروبرقی را متصل نموده اید، بررسی کنید.

·        لوله تلسکوپی و لوله خرطومی را بررسی کنید تا دچار گرفتگی و انسداد نشده باشد.

·        حتما فیلتر های تعبیه شده در داخل جاروبرقی را بررسی نموده و به خوبی تمیز کنید. در صورت نیاز می توانید آن ها را تعویض کنید.

·        مسدود شدن فیلتر هوا منجر به داغ شدن موتور و در نهایت ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی می شود.

·        حتما برس جاروبرقی را بررسی کنید.این امکان وجود دارد که مو، نخ لباس و... بین آن ها گیر کرده و بوی سوختگی ایجاد کند.

·        اگر دستگاه شما علاوه بر بوی سوختگی، روشن نیز نمی شود، بهتر استمدار الکترونیکی آن را بررسی کنید.

مراحل تعمیر جاروبرقی

حال که عیب یابی بوی سوختگی در جاروبرقی به اتمام رسید، می توانید تعمیر را آغاز کنید. با استفاده از مراحل گفته شده در زیر، برای رفع کردنعلت بوی سوختگی در جاروبرقی خود اقدام نمایید:

بررسی موتور جاروبرقی

از مهم ترین و اصلی ترین اجزایجاروبرقی که می تواند دلیل روشنی برای بوی بد جاروبرقی باشد، موتور است. با کمک راهکار های زیر تعمیر موتور جاروبرقی را شروع کنید:

·        اگر مدت زمان زیادی است که از جاروبرقی استفاده می کنید، به آن استراحت دهید.

·        موتور های جاروبرقی از نوع دو دور و یا چند دور می باشند که با تغییر در میزان دور موتور سرعت و قدرت مکش آن ها تغییر می کند.

·        این موتور ها دارای سیم پیچ راه انداز و سیم پیچ اصلی می باشند که امکان دارد به دلیل استهلاک هر یک از سیم پیچ ها با مشکل مواجه شده وبوی سوختگی در جاروبرقی ایجاد شود.

·        اگر سیم پیچ ها آسیب دیده اند،برای تعویض سیم پیچ ها اقدام کنید.

·        به شما توصیه می کنیم که در این زمانبه دنبال یک موتور جاروبرقی نو و مشابه باشید.

بررسی ترموستات

در برخی از مدل های جاروبرقی، قطعه ای به نام ترموستات در نظر گرفته شده است که در حین داغ شدن بیش از اندازه موتور، به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند. اگر ترموستات با مشکل مواجه شود، فرمان خاموشی خودکار نداده و در نهایت منجر به داغ شدنموتور شده و بوی بدی از جاروبرقی تولید خواهد شد.

بررسی فن موتور جاروبرقی

فن جاروبرقی وظیفه دارد تا هوای داخل را به بیرون هدایت کند. با وارد شدن هر گونه آسیب به این قطعه از قطعات جاروبرقی، موتور داغ شده و در صورت خاموش نشدن، بوی سوختگی در جاروبرقی ایجاد می شود. در این زمان باید برای تعویض فن اقدام کنید.

بررسی دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

لازم است بدانید که عوامل مختلفی وجود دارد که هر کدام علت بوی سوختگی در جاروبرقی به شمار می آیند. بهتر است برای عیب یابی تخصصی و تعمیر هر یک از بخش های گفته شده، از تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید. در صورتی که مهارت کافیدر این زمینه ندارید، بهتر است دست به آچار نشوید و با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی خود تماس بگیرید.

منبع:تعمیرات جاروبرقی در هوم خانه