سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم پرکاربرد در خانه ها و حتی رستوران ها می باشد.مطئنا برای شما پیش آمده است که تعداد زیادی مهمان را برای یک وعده­ی غذایی به خانه دعوت کنید.پس از آنکه مهمان ها رفتند شما را با تعداد زیادی ظروف کثیف تنها می گذارند.مسلما شستن این ظرف ها زمانی زیادی از شما می گیرد.اما ماشین ظرفشویی تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کرده است. در اصل ، ماشین ظرفشویی یک ربات است که ظروف کثیف را تمیزکرده و شستشو می دهد. برای این کار کافیست ظرف ها را داخل آن بگذارید، مواد شوینده را اضافه کنید، چرخه های مناسب شستشو را تنظیم کرده و آن را روشن کنید.ولی این ربات های پیشرفته مشکلاتی نیز دارند.ما در این مقاله قصد داریم درباره­ علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی صحبت کنیم.در ادامه به بررسی هریک از موارد مرتبط با این موضوع می پردازیم  .

باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی

  • علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از شوینده زیاد است
  • تاریخ انقضای مواد شوینده یکی از علل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی است
  • ترکیبات مواد شوینده علت مهم تمیز نشستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی
  • استفاده از آب سرد در ماشین ظرفشویی یک عامل مهم در باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی
  • علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ظرفشویی، استفاده از حالت سریع
  • نتیجه گیری از علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی

علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از شوینده زیاد است

ساده ترین راه برای جلوگیری از ایجاد لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی این است که میزان مواد شوینده را کاهش دهید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی باشد .

در این حالت مواد شوینده به دلیل حجم زیاد به خوبی در آب حل نشده و از روی ظروف شسته نمی شوند.همین موضوع باعث می شود ظروف شما کثیف به نظر برسند.در حقیقت این لکه ها مواد شوینده ای هستند که به علت حل نشدن به صورت لکه روی ظروف شما نمایان شده اند.برای حل این مشکل کافیست از مواد شوینده­­کمتری استفاده کنید و به سادگی لکه ها را از روی ظروف خود پاک کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی های ال جی و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود از خدمات نمایندگی تعمیرات این محصول بهره مند شوید.

تاریخ انقضای مواد شوینده یکی از علل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی است

قبل از اینکه از مواد شوینده برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنید،حتما تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.استفاده از مواد شوینده­تاریخ مصرف گذشته یکی دیگر از عوامل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی است.همچنین استفاده از مواد شوینده ای که تاریخ انقضای آن ها گذشته است،در کیفیت شستشوی ظروف تاثیر بسیار زیادی دارد به علاوه اینکه باعث ایجاد لکه روی ظروف می شود.برای جلوگیری از این مشکل، حتما قبل از شستشو به تاریخ انقضای مواد شوینده­خود توجه کنید و در صورت گذشتن تاریخ مصرف،از استفاده از آن ها خودداری کنید.

در صورت استفاده از ظرفشویی های آرچلیک و بروز خرابی در این دستگاه بهترین و مطمئن ترین راه برای تعمیر ماشین ظرفشویی آرچلیک شما استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات این محصول می باشد.

ترکیبات مواد شوینده علت مهم تمیز نشستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی

مواد شوینده را می توان مهم ترین علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی دانست.توجه به ترکیبات مواد شوینده،یکی از مهم ترین روش های جلوگیری از باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی است.قبل از آنکه از مواد شوینده ای استفاده کنید حتما از ترکیبات آن آگاه شوید.

اگر ماده­شوینده ظروف شما دارای مواد جلادهنده است،درجه­جلادهندگی در ماشین ظرفشویی خود را روی یک بگذارید و درغیر این صورت می توانید این درجه روی دو و سه تنظیم کنید.به طور کلی بالا بودن درجه­جلادهنده با وجود مواد جلادهنده در ماده­ی ظرفشویی می تواند یکی از علل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی زیمنس و بروز خرابی در این دستگاه می توانید از خدماتنمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی زیمنس بهره مند شوید.

استفاده از آب سرد در ماشین ظرفشویی یک عامل مهم در باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر هنوز در از بین بردن لکه های روی ظروف مشکل دارید ، ممکن است به این دلیل باشد که دمای آب بسیار پایین است. هرچه آب سردتر باشد ، کمتر تبخیر می شود. این امر باعث می شود که مواد شوینده و یا رسوبات معدنی بر روی ظروف شما باقی بمانند.در واقع شستن ظروف با آب سرد را می توان یکی از دلایل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی دانست.

برای جلوگیری از این اتفاق باید هنگام شستن ظروف از آب گرم استفاده کنید.قبل از انجام چرخه­شستشو،آب گرم را باز کنید و بگذارید چند دقیقه جاری باشد تا از گرم بودن آب هنگام شستشوی ظروف اطمینان حاصل کنید.

در نهایت ،از کارکردن با ماشین ظرفشویی در حالی که آب گرم در جاهای دیگر باز است، خودداری کنید.مثلا زمانی که دوش حمام باز است و یا ماشین لباسشویی در حال کار کردن است،از ماشین ظرفشویی استفاده نکیند.زیرا ممکن است به علت نرسیدن آب گرم کافی،ظرف ها تمیز شسته نشوند

علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ظرفشویی، استفاده از حالت سریع

از دیگر علت های باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده­مداوم از حالت quick و یا سریع است.در این حالت احیاسازی رزین به طور کامل انجام نمی شود و در بعضی مواقع باعث باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی می شود.

یکی از راه های جلوگیری باقی ماندن لکه روی ظروف استفاده از کمک شوینده ها است.کمک شستشو ها به خشک شدن آب از روی ظروف کمک می کنند و باعث جلوگیری از رسوب مواد معدنی روی ظروف و ایجاد لکه می شوند.از انواع کمک شوینده های می توان به نمک و مایع جلادهنده و انواع قرص ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

نتیجه گیری از علت باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بسیار کابردی است که در برخی مواقع دچار مشکلاتی نیز می شود.یکی از این مشکلات که ممکن است هر مصرف کننده ای با آن مواجه شود باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد.برای حل این مشکل باید مواردی از جمله استفاده از آب گرم برای شست و شو، استفاده از مواد شوینده مناسب با ترکیبات سازگار و دارای تاریخ مصرف، استفاده از برنامه شست و شوی مناسب و استفاده از کمک شوینده ها را در نظر گرفت.اگر درباره این مطلب سوالی دارید آن را در بخش نظرات این مطلب در سایت اینترنتی تعمیرات لوازم خانگی با ما به اشتراک بگذارید.