سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

 

یکی از وسایل پر کاربرد این روزها در منازل، ماشین ظرفشویی می باشد. این وسیله به دلیل صرفه جویی در زمان برای شستشوی ظروف از محبوبیت زیادی برخوردار است. همچنین در ماشین ظرفشویی قابلیت هایی وجود دارد که می توانید علاوه بر زمان، در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی کنید. این قابلیت ها محبوبیت ماشین ظرفشویی را چند برابر کرده اند. اما ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر وسایل خانه ممکن است به مرور زمان و با استفاده نادرست دچار مشکلاتی شود. یکی از این مشکلات اختلال در بازوی اسپری ماشین ظرفشویی می باشد.بازویهایاسپری یکی از مهم ترین قسمت های یک ماشین ظرفشویی هستند که وظیفه­ هدایت آب رابه داخل ماشین ظرفشویی  عهده دارند. درصورتی که آب به درستی به ظروف نرسد، باید برای تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی اقدام کرد.در ادامه با شرکت تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی همراه باشید.

 تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

1.    نحوه تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

2.    آموزش تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

3.    جایگزین کردن بازوی پایینی و فوقانی مرحله اول تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

4.   آموزش تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی مرحله تعویض کانال تأمین کننده بازوی اسپری

5.   برداشتن اتصال کانال اسپری و جایگذاری سبد ها؛ آخرین مرحله تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

6.   نتیجه گیری از تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

 

 همانطور که گفتیم بازوی اسپری ماشین ظرفشویی وظیفه آب رسانی را به داخل ماشین ظرفشویی و ظروف را برعهده دارد. خرابی این بازوها ممکن است ناشی از گیر کردن بازوی اسپری در کارد و چنگال و بسته شدن توسط ذرات غذا یا سنگ آهک باشد. علائمی وجود دارد که اختلال در این بازوها را هشدار می دهد که به محض آنکه متوجه آن ها شدید باید برای تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.این علائم به صورت زیر می باشند:

  • کثیف بودن ظروف پس از شستشو در ماشین
  •  سر و صدای زیاد در هنگام شستشو
  • وجود شکاف یا ترک در طول درزها یا بازوی اسپری

برای تعویض بازوی اسپری شما نیاز به بازوها مرکزی اسپر یواسلحه پایین اسپری دارید. برای آموزش نحوه تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی با ما همراه باشید.

اگر در منزل خود ماشین ظرفشویی بوش دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در امداد آی پی استفاده کنید.

آموزش تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

اگر بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعویض دارند، شما  خودتان می توانید نسبت به  تعویض این بازوها اقدام کنید.ما در این مقاله نحوه تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را به شما آموزش می دهیم.مراحل تعویض بازوی اسپری به صورت زیر می باشد:

1. رعایت نکات ایمنی

2. جایگزین بازوی پایین اسپری

3. جایگزین بازوی فوقانی اسپری

4. کانال تأمین کننده بازویاسپری

5. برداشتن اتصال کانال اسپری

6. قرار دادن سبدهادر جای خود

نکات ایمنی: مرحله اول در هر کاری رعایت نکات ایمنی می باشد. توجه داشته باشید که حتما قبل از تعویض بازوی اسپری از خاموش بودن ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.

اگر در منزل خود ماشین ظرفشویی آاگ دارید و با بروز خرابی دراین دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آاگ در امداد آی پی بهره مند شوید.

جایگزین کردن بازوی پایینی و فوقانی مرحله اولتعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

برای تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی باید ابتدا بازوی آبپاش پایین را از جای خود بیرون آورید و آن را تعویض کنید. برای این کار سبد ها را با دقت بیرون آورده سپس به راحتی آن ها را خارج کرده و بازوی جایگزین را در جای خود قرار دهید. برای جا زدن بازوی جایگزین فقط کافیست کلیک کنید تا در جای خود قرار بگیرد.

توجه داشته باشید برای در آوردن سبد ها از جای خود بسیار دقت کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود. بعد جایگزینی بازوی پایینی باید برای تعویض بازوی فوقانی که در قسمت پایینی سبد فوقانی قرار دارد اقدام کنید. برای این کار فقط کافیست بازوی قبلی را بیرون آورده سپس بازوی جدید را جایگزین کنید. توجه داشته باشد که بازوی جدید باید به طور مستقیم داخل آن بچرخد.

در صورتی که از ماشین ظرفشویی های هوور استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی هوور در امداد آی پی استفاده کنید.

آموزش تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی مرحله تعویض کانال تأمین کننده بازوی اسپری

پس از تعویض بازوهای پایینی و فوقانی به داخل حفره ماشین ظرفشویی نگاه کنید. در این قسمت یک لوله پلاستیکی بزرگ وجود دارد که به آن کانال تامین کننده ماشین ظرفشویی می گویند. مرحله بعدی تعویض بازوی ماشین ظرفشویی تعویض این لوله بزرگ می باشد.این لوله بزرگ که با نام کانال تامین کننده شناخته می شود وظیفه مهمی را در ماشین ظرفشویی دارد. جایگاه آن زیر دستگاه می باشد و وظیفه هدایت آب را از موتور شستشو به بازوی فوقانی اسپری دارد. با توجه به تغییر طراحی این قطعه در طی سال ها، ممکن است روش تعویض آن متفاوت باشد.

برداشتن اتصال کانال اسپری و جایگذاری سبد ها؛ آخرین مرحله تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

یکی از مواردی که هنگام تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی با آن روبرو خواهید شد دور بودن کانال تامین کننده از حفره ماشین ظرفشویی می باشد. برای این کار باید به کمک یک پیچ گوشتی مسطح انکتورکانالبازویاسپریقدیمی را جدا کنید.نکته ای که توجه به آن بسیار مهم است درست تنظیم کردن اتصال کانال می باشد. پس از انجام تمام مراحل حال وقت آن رسیده است که سبد ها را در جای خود قرار دهید.توجه داشته باشید که سبد ها را دقیقا همانگونه که از دستگاه خارج کردید به دستگاه بازگردانید. حال که ماشین ظرفشویی شما دارای بازوی اسپری جدید می باشد، می توانید دستگاه خود را روشن کرده و شروع به استفاده از آن کنید.

نتیجه گیری از تعویض بازوی اسپری ماشینظرفشویی

در صورتی که این قطعه در ماشین ظرفشویی شما خراب شده باشد، دستگاه شما نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.در این صورت باید حتما نسبت به تعویض بازوی اسپری ماشین ظرفشویی خود اقدام نمایید.برای اینکه خودتان دست بکار شوید باید کمی با انجام کارهای فنی و تخصصی آشنا باشید.همچنین باید نکات ایمنی اولیه بخوبی رعایت کنید تا از بروز خطرات جدی برای خودتان و دستگاه تان جلوگیری نمایید.برای انجام دقیق مراحل تعویض پیشنهاد می کنیم که آموزش ارائه شده در این مطلب را بصورت کامل مطالعه کرده و درصورت نیاز سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید.