سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت برفک زدن یخچال

 

برفک یکی از مشکلات رایج یخچال های بدون فن است و بیشتر در یخچال های قدیمی دیده میشود، هر چند ممکن است یخچال های مدرن امروزی نیز دچار برفک، و نیاز به برفک زدایی داشته باشند. در کل برفک باعث کاهش راندمان موتور و افت قدرت میشود که در آخر باعث خرابی یخچال میشود. شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که چگونه از برفک زدن یخچال جلو گیری کنیم؟ یا علت برفک زدن یخچال چیست؟ برای پاسخ به این نوع سوالات همراه سایت اینترنتی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امدادباشید.

علت برفک زدن یخچال

برفک یخچال چگونه تشکیل میشود؟

هوای داخل اتاقک فریزر بسیار سرد است، وقتی که هوای مرطوب بیرون وارد این اتاقک سرد میشود، باعث ایجاد برفک میشود. عوامل متعددی باعث ورود هوای گرم و مرطوب به داخل فریزر و تولید برفک میشود که در ادامه به آنها میپردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز هرگونه خرابی در یخچال خود می توانید برای رفع عیب دستگاه از خدمات مرکز تعمیر یخچال در محل آی پی امداد استفاده کنید.

علت‌های برفک زدن یخچال

-           خرابی لاستیک دور درب یخچال:

لاستیک دور درب باعث میشود در هنگام بسته بودن درب یخچال مانع از ورود و تبادل هوای بیرون با دخل شود. حال اگر این پلاستیک به هر دلیل پوسیده و یا خراب شده باشد و نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، هوای مرطوب و گرم بیرون وارد فریزر شده و باعث برفک در دیواره و کناره ها می‌شود.

-	خرابی لاستیک دور درب یخچال

 

-           خرابی ترموستات یخچال

ترموستات که وظیفه دارد دمای داخل فریزر را ثابت نگه دارد، اگر این قطعه معیوب و یا خراب شود تعادل دما به درستی انجام نمی‌شود و باعث سرمای بیش از اندازه و برفک زدن یخچال می‌شود.

-            محل نا مناسب یخچال

نصب یخچال در مجاورت وسایل گرماشی و گرمازا مانند گاز،با هربار استفاده از این وسایل گرمایشی مقدار زیادی گرما وارد اتاقک فریزر می‌شود که  باعث برفک زدن قسمت های مختلف فریزر خواهد شد. حتی این کار میتواند باعث خراب شدن و از کار افتادن کلی یخچال شود.

 

محل نا مناسب یخچال

-           خراب شدن بدنه یخچال

گاهی اوقات خرابی در بدنه که در اثر ضربه و یا جابجایی ایجاد می‌شود، باعث ورود هوای گرم بیرون به داخل فریزر خواهد شد.

اگر در منزل خود از یخچال دوو استفاده می کنید و با بروز خرابی در این محصول مواجه شده اید می توانید برای رفع مشکل خود از خدمات تعمیر یخچال دوو در نمایندگی های این محصول استفاده کنید.

ریشه یابی علت برفک یخچال

همانطور که گفته شد برفک زدن به عوامل متعددی بستگی دارد، اما برای حل مشکل باید عامل دقیق را پیدا کرده و رفع نمایید. اما چگونه علت برفک زدن یخچال را ریشه یابی کرد؟ با ما همراه باشید.

علت برفک زدن فریزر در کناره‌های درب فریزر چیست؟

برفک زدن کنار درب یخچال فریزر به معنای درست بسته نشدن درب و یا خرابی لاستیک دور درب یخچال است.

علت وجود برفک در تمام قسمت‌های یخچال چیست؟

علت وجود برفک در تمام قسمت‌های یخچال فریزر به معنای بیش از اندازه باز ماندن در یخچال و یا باز و بسته شدن به دفعات زیاد است.

علت وجود برفک در تمام قسمت‌های یخچال چیست؟

اگر در منزل خود یخچال ال جی دارید و با بروز خرابی در این محصول مواجه شده اید می توانید برای تعمیر یخچال ال جی در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در ارتباط باشید.

 

علت وجود برفک در قسمت عقبی فریزر چیست؟

در قسمت عقبی یخچال فریزر سیم پیچی های اوپراتور قرار دارند وجود برفک در این ناحیه نشان دهنده وجود مشکل در یخ زدایی است، که احتمالا دیفراست خراب شده است.

اگر یخچال سامسونگ دارید و با بروز خرابی در این محصول مواجه شدید می توانید برای تعمیر یخچال سامسونگ خود از خدمات نمایندگی تعمیر ای محصول بهره مند شوید.

نکات مهم برای جلوگیری از برفک زدن یخچال

-          بعد از باز و بسته کردن درب یخچال از بسته شدن درب به درستی اطیمنان حاصل نمایید.

-          در هنگانم نصب آن را در مجاورت وسایل گرمایشی و گرمازا قرار ندهید، همچنین یخچال با دیوار حدود 10 سانتی متر فاصله داشته باشد.

-          کشو و یا قفسه‌های فریزر را بیش از اندازه پر نکنیدف به طوری که هوای سرد به خوبی گردش داشته باشد.

-          هر چند وقت یکبار فریزر را چک کرده و در صورت لزوم برفک زدایی کنید. اگر دستگاه شما هر ماه نیاز به برفک زدایی پیدا میکند حتما با برای تعمییر و سرویس دستگاه اقدام کنید.