سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس

 

یکی از پراستفاده ترین وسایل در منزل جاروبرقی است که دستگاه بسیار حساسی بوده و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. در برخی مواقع به دلیل استفاده نادرست و یا خرابی قطعات ممکن است کارکرد این دستگاه با مشکلاتی مواجه شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان به هنگام کار با جاروبرقی الکترولوکس خود با آن مواجه شوند، وجود گرد و خاک در دستگاه و خروج آن است. معمولا افراد به هنگام مواجهه با این شکل به دنبال یافتن علت بروز مسئله و رفع آن هستند. به طور کلی این موضوع به دلایل مختلفی رخ می دهد که باید روش های بررسی و رفع این مشکل اطلاع داشته باشید. از این رو در ادامه به بررسی دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس و نحوه برطرف کردن این مشکل برای شما می پردازیم.

 

فهرست

  • علت تجمع گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس چیست؟
  • پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی الکترولوکس
  • کثیف بودن فیلتر جاروبرقی الکترولوکس
  • جارو کردن تمامی کثیفی ها با جاروبرقی الکترولوکس
  • مسدود بودن لوله جاروبرقی الکترولوکس
  • خرابی تسمه جاروبرقی الکترولوکس
  • وجود شکستگی در بدنه جاروبرقی الکترولوکس
  • ارتفاع نامناسب کفی جاروبرقی الکترولوکس
  • نتیجه گیری از دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس

علت تجمع گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس چیست؟

به طور کلی جاروبرقی ها در اثر عوامل مختلفی نظیر استفاده مداوم و بیش از اندازه و همچنین کارکرد نادرست همواره در معرض آسیب ها و مشکلات زیادی قرار دارند. یکی از دغدغه های افرادی که از این دستگاه برای نظافت منزل خود استفاده می کنند، علت گرد و خاک دادن دستگاه است که در ادامه به رایج ترین دلایل بروز این مسئله اشاره خواهیم کرد.

پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی الکترولوکس

تمامی زباله ها و گرد و خاک هایی که با استفاده از جاروبرقی الکترولوکس جمع آوری می شوند، به بخش کیسه یا پاکت دستگاه منتقل می گردند. به طور کلی کیسه هایی که برای جاروبرقی ها تعبیه می شوند، دارای انواع مختلفی شامل دائمی و یکبار مصرف هستند که هریک از آنها از ظرفیت محدودی برخوردار می باشند. از این رو در صورتی که این کیسه به طور کامل پر شده باشد، گرد و خاک های سبک تر از درون آن خارج شده و به سایر قسمت های دستگاه پراکنده می شوند و در بسیاری از مواقع از جاروبرقی خارج خواهند شد.

پر بودن کیسه جاروبرقی الکترولوکس

همچنین با تکرار این وضعیت گرد و خاک به درون موتور جاروبرقی راه پیدا کرده و موجب سوختگی موتور و در نتیجه از کار افتادگی کامل دستگاه خواهند شد. برای جلوگیری از بروز این مسئله باید هر چند وقت یکبار کیسه یا پاکت جاروبرقی خود را بررسی کنید و در صورتی که بیش از اندازه پر شده است، باید آن را تخلیه و تمیز و در صورت نیاز تعویض نمایید. همچنین در برخی مواقع مشکل خروج گرد و خاک از پر بودن کیسه نیست، اما ممکن است به دلیل جمع آوری آشغال های تیز و برنده این کیسه دچار پارگی شود و گرد و خاک به بیرون منتقل شوند که لازم است آن را تعویض نمایید.

برای کار با جاروبرقی به صورت اصولی باید نحوه استفاده از جاروبرقی را کامل فرا بگیرید.

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی الکترولوکس

فیلتر جاروبرقی یکی از بخش هایی است که وظیفه دارد تا از ورود هرگونه گرد و غبار به موتور جلوگیری نموده و مانع از خروج گرد و خاک از درون دستگاه شود. هنگامی که هوا از میان لایه های این فیلتر عبور می کند، ذرات معلق و آلاینده ها به میزان زیادی جذب شده و مانع از عبور آلایندگی ها از فیلتر می شد. با گذشت زمان ممکن است روزنه های فیلتر به طور کامل مسدود شده و هوا نتواند به درستی از میان این لایه ها عبور کند. از این رو رد و خاک درون فیلتر باقی مانده و موجب داغ شدن دستگاه و کاهش کارایی آن خواهد شد. چنانچه این مشکل ادامه پیدا کند، جاروبرقی گرد و خاک را به بیرون انتقال خواهد داد.

این مسئله علاوه بر کثیف کردن محیط موجب بروز انواع بیماری های تنفسی نیز خواهد شد. تنها راهکاری که می توان در زمینه رفع این مشکل ارائه نمود، با توجه به مدل فیلتر استفاده شده در جاروبر قی الکترولوکس، شستشو یا تعویض فیلتر است. شما می توانید فیلتر جاروبرقی خود را به راحتی خارج کرده و در صورت دارا بودن قابلیت شستشو، اقدام به تمیز کردن فیلتر نمایید. همچنین چنانچه فیلتر جاروبرقی با شستشو خراب می شود، می توانید آن را تعویض کنید.

جارو کردن تمامی کثیفی ها با جاروبرقی الکترولوکس

یکی از رایج ترین دلیل های گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس، جارو کردن انواع کثیفی ها و زباله ها با استفاده از این دستگاه می باشد. به طور کلی جاروبرقی برای جمع آوری گرد و غبار از منازل طراحی شده است و جمع آوری سایر زباله های بزرگ و کثیفی های دیگر می تواند موجب آسیب به بخش های مختلف دستگاه نظیر لوله یا پاکت جاروبرقی شود. همچنین این مسئله موجب خاک دادن جاروبرقی به محیط می شود.

بهتر است در صورت مواجهه با این مشکل دستگاه را سریعا خاموش کرده و کیسه و فیلتر آن را به طور کامل تمیز نمایید. برای جلوگیری از بروز مجدد این مسئله در صورتی که زباله ها و گرد و خاک های محیط شما به میزان زیادی می باشد، می توانید بخش بزرگی از زباله ها را با استفاده از جارودستی جمع آوری نموده و سپس برای جمع کردن سایر کثیفی ها از دستگاه جاروبرقی خود استفاده نمایید.

مسدود بودن لوله جاروبرقی الکترولوکس

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را به عنوان دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس بررسی نمود، مسدود بودن لوله های جاروبرقی است. در صورتی که درون لوله های دستگاه شما زباله ای موجب انسداد شده باشد، انواع گرد و خاک و زباله ها به مرور زمان درون لوله جمع آوری شده و در نتیجه در مسیر لوله باقی خواهند ماند. این مسئله موجب می شود تا مکش دستگاه کاهش پیدا کرده و در نتیجه با مسدود شدن لوله، گرد و خاک به سمت بیرون انتقال پیدا می کنند.

مسدود بودن لوله جاروبرقی الکترولوکس

برای اینکه بتوانید این مشکل را به طور کامل برطرف کنید، لازم است تا ابتدا دستگاه خود را خاموش نموده و سپس لوله ها را از آن خارج نمایید. سپس با استفاده از فشار آب هرگونه آشغال و گرفتگی درون لوله ها را برطرف کنید. پس از انجام این کار می توانید لوله را در هوای آزاد قرار داده و پس از خشک شدن کامل آن را مجددا به جاروبرقی متصل و از دستگاه خود استفاده نمایید.

خرابی تسمه جاروبرقی الکترولوکس

یکی از قطعات اصلی جاروبرقی تسمه است که بروز هرگونه خرابی یا ایراد در عملکرد آن می تواند موجب خاک دادن جاروبرقی شود. به طور کلی مشکلات مختلفی نظیر خرابی یا شکستگی تسمه موجب بروز اختلال در کارکرد این قطعه شده و نیم تواند به طور صحیح گرد و خاک را به سمت پاکت یا کیسه دستگاه هدایت نماید. همچنین در صورتی که تسمه دچار خرابی شود، مکش و قدرت دستگاه به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که خرابی تسمه در کوتاه ترین زمان برطرف نشود، می تواند منجر به خرابی سایر بخش های جاروبرقی شود. از این رو بهتر است هرچه سریع تر تسمه را بررسی نموده و در صورت نیاز ایراد آن را برطرف کنید.

وجود شکستگی در بدنه جاروبرقی الکترولوکس

یکی از عواملی که می تواند موجب وجود گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس شما شود، این است که بر روی قسمت های مختلف بدنه دستگاه ترک خوردگی یا شکستگی وجود داشته باشد. به طور کلی عوامل مختلفی مانند استفاده نامناسب و یا جا به جایی غیراصولی می تواند موجب آسیب دیدگی بدنه جاروبرقی شود که این مسئله موجب بروز ترک هایی بر روی بدنه شده و کارکرد آن را دچار مشکل خواهد کرد. در این شرایط با گذشت زمان گرد و خاک جمع شده درون دستگاه از میان این ترک ها و شکستگی ها به بیرون راه پیدا می کنند. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، می تواند با استفاده از چسب های مخصوص ترک های موجود بر روی بدن را بپوشانید و یا بدنه جاروبرقی خود را عوض کنید.

منبع: https://ipemdad.com/

ارتفاع نامناسب کفی جاروبرقی الکترولوکس

هریک از انواع مدل های جاروبرقی دارای تنظیمات مخصوصی هستند که به کمک آن ها می توان اقدام به تنظیم کفی دستگاه مطابق با سطح مورد نظر نمود. در صورتی که ارتفاع کفی دستگاه مطابق با نوع سطوح نباشد، دستگاه نمی تواند به درستی گرد و خاک را از روی سطح جمع آوری نموده و به کیسه انتقال دهد. در نتیجه این گرد و خاک ها در مسیر مجددا به بیرون برگشته و در نتیجه موجب خاک دادن جاروبرقی خواهند شد. از این رو بهتر است با توحه به جنس فرش یا سطح مورد نظر خود اقدام به تغییر تنظیمات و ارتفاع کفی دستگاه نمایید.

ارتفاع نامناسب کفی جاروبرقی الکترولوکس

نتیجه گیری از دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس

به طور کلی گرد و غبار یکی از مهمترین عواملی است که می تواند موجب کاهش قدرت مکش و عملکرد جاروبرقی و در نتیجه سوختن موتور دستگاه شود. از این رو در صورت مواجهه با مشکل خاک دادن جاروبرقی خود باید به دنبال علت بروز این مشکل و نحوه رفع آن در سریع ترین زمان ممکن باشید. در این مطلب به طور کامل به بررسی دلیل گرد و خاک در جاروبرقی الکترولوکس پرداخته شد که شما می توانید با مطالعه موارد بالا به راحتی اقدام به عیب یابی و رفع ایراد دستگاه خود نمایید. همچنین در صورت نیاز می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.