سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه جرم گیری لباسشویی

 

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین وسایل هر خانه ای می باشد. بسیاری از مردم این وسیله را بسیاری ضروری می دانند. اما از ماشین لباسشویی ضروری تر، نحوه نگهداری آن می باشد. یکی از مهم ترین مسائل در نگهداری از ماشین لباسشویی تمیز کردن آن می باشد. زمانی که لباس های کثیف را درون لباسشویی میشویید، آلودگی ها درون ماشین باقی می مانند و پس از مدتی محل تولید انواع قارچ و باکتری می شوند.همچنین به دلیل استفاده مداوم از آب برای شست و شو و مواد شوینده، بعد از مدتی دستگاه جرم می گیرد که باید هر چند وقت یکبار نسبت به جرم گیری دستگاه اقدام کنید.ما در این مقاله قصد داریم به نحوه جرم گیری لباسشویی بپردازیم؛ در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

 نحوه جرم گیری لباسشویی

1.     دلیل جرم گیری لباسشویی چیست؟

2.     آموزش جرم گیری بدنهماشینلباسشویی

3.     جرم گیری لباسشویی به کمک سرکه و جوش شیرین

4.    جرم گیری لباسشویی به کمک پودر جرم گیر

5.    جرم گیری لباسشویی به کمک قرص جرمگیر

 

 

دلیل جرمگیری لباسشویی چیست؟

همانطور که گفتیم بعد از مدتی استفاده مداوم از ماشین لباسشوییبه دلیل باقی ماندن مواد شوینده و باکتری های و آلودگی های لباس های کثیف، درون لباسشویی تبدیل به محل تولید باکتری و قارچ ها می شود.این موضوع یکی از مهم ترین دلایل جرم گرفتن لباسشویی است.به علاوه اینکه پس از مدتی بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی به مشام می رسد و لباس ها پس از شستشو همچنان کثیف به نظر می رسند.همچنین این کثیفی ها به دلیل آلودگی به باکتری و یا قارچ، ممکن است حساسیت ها و آلرژی های زیادی را برای افراد ایجاد کنند.

 یکی دیگر از دلایل جرم گرفتن ماشین لباسشویی، میزان سختی آب می باشد که پس از مدتی رسوبات زیادی را در دستگاه ایجاد می کند و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند.جرم گرفتن لباسشویی به هر دلیلی می تواند سبب کاهش عمر مفید دستگاه شود. بنابراین برای رفع این مشکلات باید به جرمگیری ماشین لباسشویی بپردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بوش و بروز رابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در آی پی امداد استفاده نمایید.

 

آموزش جرم گیری بدنهماشینلباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی باید ابتدا از بدنه دستگاه شروع کنید.برای جرم گیری بدنه ماشین لباسشوییباید به صورت زیر عمل کنید:

  • قبل از هرچیز باید به نکات ایمنی توجه کنید. برای این کار ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه آن را از برق بکشید.
  • سپس به کمک یک دستمال یا اسفنج آغشته­ به آب و ماده تمیز کننده بدنه ماشین لباسشویی را به خوبی تمیز کنید.
  • برای اینکه پوست دستتان دچار حساسیت نشود بهتر است از دستکش استفاده کنید.
  • یکی از مهم ترین قسمت های بدنه برای جرم گیری، لاستیک دور درب ماشین می باشد که توسط رطوبت سیاه می شود و تولید باکتری می کند. برای جرم گیری و از بین بردن بوی نامطبوع لاستیک دور درب می توانید، آن را جدا کنید و کاملا تمیز کنید و پس از خشک کردن آن دوباره در جای خود قرار دهید.

کاربران گرامی؛ اگر در منزل خود ماشین لباسشویی الکترولوکس دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه ده اید می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی الکترولوکس در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در تماس باشید.

جرم گیری لباسشویی به کمک سرکه و جوش شیرین

از بهترین مواد برای تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی سرکه و جوش شیرین هستند.این مواد می توانند به راحتی تمام رسوبات و باکتری ها را پاک کنند و بوی نامطبوع لباسشویی را نیز از بین ببرند. نحوه استفاده از سرکه و جوش شیرین برای جرم گیری ماشین لباسشویی به صورت زیر می باشد:

  •  ابتدا یک محلول از سرکه و جوش شیرین درست کنید.
  • این محلول را درون ماشین لباسشویی بریزید.
  • ماشین لباسشویی در حالت شستشوی معمولی قرار دهید و روشن کنید
  • این محلول به راحتی تمام رسوبات را از دیگ ماشین لباسشویی جدا می کند.
  • سپس دستگاه را خاموش کنید و به کمک یک دستمال نرم و یا اسفنج این رسوبات را از درون دستگاه پاک کنید.
  • بعد از این مرحله با آب ولرم دیگ لباسشویی را آب کشی کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی مابه و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی مابه در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در تماس باشید.

جرم گیری لباسشویی به کمک پودر جرم گیر

اگر به دنبال یک ماده­ بی دردسر برای جرم گیری ماشین لباسشویی خود هستید، می توانید از پودر جرم گیر استفاده کنید.با استفاده از پودر جرم گیر می توانید رسوبات و جرم های ماشین لباسشویی را به راحتی و به صورت اتوماتیک برطرف کنید.پودر جرم گیری از فرمولی تشکیل شده است که علاوه بر از بین بردن باکتری ها و بوی بد، رسوبات را نیز به راحتی پاک می کند.نحوه استفاده از پودر جرم گیر به صورت زیر می باشد:

 برای جرم گیری با استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی را از لباس کاملا خالی کنید.

  • سپس برنامه شستشوی لباس های کتان را انتخاب نمایید.
  • دمای آب باید بین 70 تا 90 درجه سانتیگراد باشد.
  • پودر جرم گیر را داخل جا پودری بریزید.
  • بهتر است یک بسته پودر را خالی کنید.
  • شستشو را آغاز کنید.
  • پس از مدتی لباسشویی از جرم پاک می شود.

 

 

جرم گیری لباسشویی به کمک قرص جرم گیر

یکی دیگر از مواد مناسب برای جرم گیری ماشین لباسشویی،قرص جرم گیر می باشد.علت جرم گرفتن ماشین لباسشویی در بسیاری از موارد مرغوب نبودن جنس پودر شستشو می باشد. پودر شستشو نیز ممکن است به مرور زمان درماشینلباسشوییرسوب کند و نیاز به جرم گیری داشته باشد. برای جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص جرم گیر باید به صورت زیر عمل کنید:

·        توجه داشته باشید که دمای لباسشویی بالاتر از 60 درجه نباشد. زیرا باعث آسیب به برد ماشین لباسشویی می شود. دمای 55 درجه برای این کار مناسب است.

·        لباس ها را صورت کامل از دستگاه خارج کنید.

·        قرص جرم گیر را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

·        لباسشویی را روشن کنید و فرآیند شستشو را آغاز کنید.

·        اگر مدت زیادی است که جرم گیری نکرده اید از دو قرص استفاده کنید در غیر این صورت یک قرص کافی است.

·        پس شستشو ماشین لباسشویی شما کاملا از جرم پاک شده است.