سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت استفاده ازجلادهنده درظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی ظروف کثیف می باشد. این دستگاه با سرعت بالا ظروف کثیف را با بالاترین کیفیت شستشو می دهد. ماشین ظرفشویی علاوه بر سرعت بالا، در مصرف آب و برق نیز بسیار صرفه جویی می کند.همانطور که می دانید برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی از مواد شوینده­ مختلفی استفاده می شود. این مواد شوینده نیاز به یک مکمل دارند که باعث براق شدن ظروف و از بین رفتن لک های روی ظروف شود. این ماده مکمل جلا دهنده نام دارد.ما در این مقاله از وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی قصد داریم دربارهاهمیت استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی صحبت کنیم.

اهمیت استفاده ازجلادهنده درظرفشویی

  • کاربرد مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی
  • نحوه استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی
  • مواد تشکیل دهنده­ی مایع جلادهنده
  • جایگزین مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی
  • نکات مهم در استفاده از مایع جلاهنده

 

کاربرد  مایع جلادهندهدرماشینظرفشویی

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که پس از شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هنوز لک هایی را روی ظروف مشاهده کنید. اما علت این لکه ها چیست؟

 به بیان علمی علت این لکه ها سطح کششی آب می باشد. این اتفاق باعث می شود در سطح خارجی قطرات آب حالت کروی ایجاد شود و این قطره ها به خوبی روی سطح ظروف پخش نمی شوند.بنابراین لکه هایی بر اثر بخار شدن آب روی ظروف باقی می مانند. برای از بین بردن این لکه باید از مایع جلادهنده استفاده کرد و اهمیتاستفادهازجلادهندهدرظرفشویی در اینجا مشخص می شود.مایع جلادهنده برای از بین بردن لکه ها به صورت زیر عمل می کند:

  • مایع جلادهنده هنگام ترکیب شدن با آب کشش سطحی آب را کاهش می دهد.
  • این مایع با ترکیبات شیمیایی از کروی شدن سطح خارجی قطره های آب جلوگیری می کند.
  • سپس آب به صورت نازک کی تواند به راحتی روی ظروف حرکت کند و خشک شود.
  • در واقع مایع جلادهنده فرآیند خشک کردن ظروف را سرعت می بخشد و باعث از بین رفتن سریع قطره های آب از روی ظروف و درنتیجهاز بین رفتن لکه ها می شود.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی زانوسی و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی زانوسی در امداد آی پی بهره مند شوید.

نحوهاستفادهازجلادهندهدرماشینظرفشویی

همانطور که گفتیم مایع جلادهنده خشک شدن ظروف را سرعت می بخشد. بنابراین این مایعدر هنگام آب کشی و خشک کردن ظروف به آب اضافه می شود. اما اگر مایع جلادهنده تمام شد، چگونه از تمام شدن مایع ظرفشویی اطلاع پیدا کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ماشین ظرفشویی هنگام تمام شدن مایع جلادهنده علامت اختصاری rinse aid را روی نمایشگر خود نشان می دهد. در این صورت بایداز طریق محفظه جلادهنده که روی درب ماشین ظرفشویی قرار دارد به مقدار لازم مایع جلادهنده را به دستگاه اضافه کنید. مایع جلادهنده به همراه بخار آّب در 5 دقیقه آخر شستشو ظروف را براق می کند.

 

در صورت بروز خرابی در ماشین ظرفشویی گرنیه خود می توانید برای رفع عیب این دستگاه از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی گرنیه در امداد آی پی استفاده کنید.

موادتشکیلدهنده­ی مایعجلادهنده

همانطور که گفتیم مایع جلادهنده ماشین ظرفشوییدارای مواد شیمیای است. این مواد شیمیایی باعث آسیب هایی می شود که پژوهشگران آن ها را به دو دسته­F و D تقسیم کرده اند که هر کدام از آن ها امکان زیادی برای آسیب زدن به محیط زیست و سلامتی افراد دارند. مواد تشکیل دهنده­ مایع جلادهنده به صورت زیر می باشد:

سدیمتریپلیفسفات:بسیاری سمی برای محیط زیست

متیلکلرویزوتیازولینون: ماده ای سمی برای موجودات آبزی

مادهضدرسوب: ماده ای سرطانزا،مشکلات تنفسی،نارسایی کلیه،ایجاد آسیب های جدی به پوست

ترولوسنسدیم،دیهیدرات: آلودگی آب ها،مشکلاتتنفسی،اثر منفی بر غدد و باروری،سرطانزا،مشکلات کلیه،اثرات منفی برسیستمهضمغذودستگاهگوارش،اثرات منفی برسیستمعصبی،آسیب بهپوست،مشکلاتبینایی.

اکسی بنزون: ایجاد مشکل در غدد و باروری

اگر در منزل خود از ماشین ظرفشویی کندی استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی کندی در امداد آی پی بهره مند شوید.

 

جایگزینمایعجلادهندهدرماشینظرفشویی

با توجه به مشکلاتی که مایع جلادهنده ممکن است برای سلامتی و محیط زیست ایجاد کند، بعضی مواقع توصیه می شود برای جایگزین از سرکه سفید استفاده کنید. البته استفاده از سرکه نیز مشکلات خودش را به همراه دارد.استفاده از سرکه سفید به عنوان جایگزین مایع جلادهنده در طولانی مدت باعث فرسوده شدن ظروف شما می شود و ممکن است به ماشین ظرفشویی آسیب بزند. البته قبل از استفاده از هر نوع جلادهنده باید بدانید که اصلا نیازی به جلادهنده دارید یا خیر؟ زیرا ممکن است در منطقه­ شما ترکیبات معدنی آب روی ظروف لکه ایجاد نکند.البته بسیاری از افراد به دلیل ارزان تر بودن سرکه نسبت به مایع جلادهنده وهمچنین طبیعی بودن و آسیب کمتر آن به سلامتی و محیط زیست، این ماده را به مایع جلادهنده ترجیح می دهند.

 

نکاتمهمدراستفادهازمایعجلاهنده

به عنوان نکته در مطلب اهمیتاستفادهازجلادهندهدرظرفشوییسعی کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • به برند مایع جلادهنده دقت کنید.بیشتر تولید کنندگان ماشین ظرفشویی مایع جلادهنده برند فینیش را معرفی می کنند.
  • هنگام خرید مایع جلادهنده به تاریخ انقضای مایع توجه کنید.
  • از یک مایع جلادهنده حداکثر تا 2 سال استفاده کنید.
  • ماشین های ظرفشویی که ظروف را خشک نمی کنند نیازی به مایع جلادهنده ندارند.
  • اگر مخزن مایع جلادهنده را پر کردید و تا 15 ماه از آن استفاده نکردید، تاریخ مصرف مایع جلادهنده به پایان رسیده است و بهتر است از آن استفاده ننمایید.