سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت نچرخیدن سینی مایکروفر

 

بدون شک یکی از وسایل پرطرفدار و پرکاربرد در زندگی امروز انسان مایکروفر می باشد. مایکروفر از اجزای زیادی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها وظیفه ای دارند.یکی از اجزای مهم مایکروفر، سینی آن می باشد. سینی مایکروفر در واقع یک صفحه است که غذا روی آن قرار می گیرد. وظیفه­ سینی مایکروفر رساندن گرما و حرارت به تمام قسمت های غذا است که این کار را با چرخیدن انجام می دهد. به بیان ساده سینی مایکروفر با چرخیدن حرارت و گرما را طور یکنواخت به همه جایغذا می رساند و این امر موجب گرم شدن یکنواخت غذا می شود. ما در این مقاله از شرکت تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی قصد داریم به علت نچرخیدن سینی مایکروفر  بپردازیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

علت نچرخیدن سینی مایکروفر 

·        اولین علت نچرخیدن سینی مایکروفر؛ خراب شدن موتور گردان

·       اختلالدرکوپلینگزیرسینی؛ دومین علت نچرخیدن سینی مایکروفر

·       خرابشدنویاعدمتعادلسینیمایکروفر دلیل سوم نچرخیدن سینی مایکروفر

·       چهارمین علت نچرخیدن سینی مایکروفر؛ اشکالدرشفتوغلتکهایزیرسینی

·       آخرین علت نچرخیدن سینی مایکروفر خرابی در بردالکترونیکی است

اولین علت نچرخیدن سینی مایکروفر؛ خراب شدن موتور گردان

یکی از مهم ترین دلایل نچرخیدن سینی مایکروفرخراب شدن موتور گردان می باشد. موتور گردان وظیفه­ تامین نیروی لازم برای چرخیدن سینی مایکروفر را بر عهده دارد. در صورت هرگونه خرابی در این قطعه­حساس، سینی مایکروفر در چرخیدن دچار مشکل خواهد شد. برای تعمیر موتورگردانباید به صورت زیر عمل کنید:

·        برای پیدا کردن علت نچرخیدن سینی مایکروفر و تعمیر موتور گردانابتدا دستگاه را از برق بکشید.

·        از پنل زیر دستگاه، موتور گردان را خارج کنید.

·        پیچ های موتور را باز کنید و سیم های متصل به آن را بکشید.

·        به کمک مولتی متر موتور گردان را تست کنید. مولتی متر را در قسمت پایانه های آن بگذارید.

·        در صورت عدم مشاهده جریان، موتور گردان نیاز به تعویض دارد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماکروفر بکو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر بکو در امداد آی پی استفاده کنید.

اختلالدرکوپلینگزیرسینی؛ دومین علت نچرخیدن سینی مایکروفر

یکی دیگر از علت های نچرخیدن سینی مایکروفرخراب شدن کوپلینگ یا کوپلار مایکروفر می باشد. همانطور که می دانید سینی مایکروفر برای چرخیدن نیازبه انرژی موتور دارد. اما این انرژی از چه طریق به سینی مایکروفر منتقل می شود؟ کوپلینگ در واقع یک وسیله­نرم و پلاستیکی است که وظیفه­ انتقال انرژی حرکتی را، از موتور گردان به سینی مایکروفر به دوش می کشد.کوپلینگ به شفت موتور متصل است و از همین طریق این کار را انجام می دهد. با توجه به این که حرکت سینی مایکروفر کاملا به کوپلینگ وابسته است، بروز هرگونه اختلال در این قطعه­ حساس، می تواند یکی از علت های نچرخیدن سینی مایکروفر باشد. کوپلینگ دارای سه دندانه است که درصورت خرابی هر کدام از آن ها باید نسبتبه تعویض کوپلینگ اقدام کنید.

اگر در منزل خود ماکروفر حایر دارید و با بروز خرابی در این دسگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر حایر در امداد آی پی استفاده کنید.

خرابشدنویاعدمتعادلسینیمایکروفر دلیل سوم نچرخیدن سینی مایکروفر

شاید یکی از مهم ترین دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر، خرابی در خود سینی می باشد. قبل از اینکه برای پیدا کردن علت نچرخیدن سینی مایکروفر، به بررسی قطعاتی مانند کوپلینگ و یا موتور گردان بپردازید، بهتر است خود سینی را بررسی کرده وعلت را در خود سینی جستجو کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. بروز هرگونه مشکل در سینی ممکن است عامل اصلی نچرخیدن سینی مایکروفر باشد. برای مثال اگر سینی شکسته باشد، قطعا در چرخیدن دچار مشکل خواهد شد.همچنین ممکن است سایز سینی مناسب مایکروفر نباشد. در بسیاری از مواقع سینی در جای درستی قرار نگرفته است و عدم تعادل موجب نچرخیدن سینی مایکروفر می شود.

اگر در منزل خود ماکروفر ناسیونال دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر ناسیونال در امداد آی پی بهره مند شوید.

چهارمین علت نچرخیدن سینی مایکروفر؛ اشکالدرشفتوغلتکهایزیرسینی

یکی دیگر از علت های نچرخیدن سینی مایکروفراشکال در شفت و غلتک های زیر سینی می باشد. غلتک های زیر سینی وظیفه­حفظ تعادل سینی مایکروفر را در زمان چرخش دارند.زمانی که این قطعه در مایکروفر دچار مشکل شود، تعادل سینی مایکروفر به هم ریخته و نمی چرخد. برای بررسی علت نچرخیدن سینی مایکروفر و عیب یابی غلتک های زیر سینی باید ابتدا دستگاه را از برق بکشید. سپس سینی را از مایکروفر خارج کنید. در صورتیساییدگی و یا شکستگی در چرخ هایغلتک زیر سینی مشاهد کردید باید به تعویض آن اقدام کنید. همچنین در کنار موتور گردان وکوپلینگ قطعه به نام شفت برای چرخش سینی وجود دارد که در صورت آسیب دیدگی، موجب نچرخیدن سینی مایکروفر می شود.

 

آخرین علت نچرخیدن سینی مایکروفرخرابی در بردالکترونیکی است

همانطور که می دانید مهم ترین قطعه­ یک وسیله برقی، برد الکترونیکی آن می باشد. پس از بررسی موارد بالا در صورتعدم رسیدن به علت نچرخیدن سینی مایکروفر، به احتمال زیاد برد دستگاه دچار مشکل شده است. در صورت خرابی برد الکترونیکی دستورات لازم برای چرخیدن سینی به درستی منتقل نمی شوند و یا برق کافی به موتور گردان نمی رسد و همین امر موجب نچرخیدن سینی مایکروفر می شود. با اینکه احتمال خرابی در برد بسیار کم است اما پس از بررسی تمام دلایل،در صورت نرسیدن به علت، باید به بررسی برد بپردازید و در صورت خرابی به تعمیر آن اقدام کنید.