سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی

 

 

جاروبرقی یکی از محبوب ترین لوازم نظافت خانه می باشد.تقریبا در تمام خانه ها جاروبرقی جزء لوازم ضروری محسوب می شود. این وسیله به دلیل داشتن فیلتری قوی به خوبی گرد و خاک در خانه از بین می برد. این قطعه در جاروبرقی دارای وظایف مهمی است.درصورتی که این قطعه دچار مشکل شود، روند کار جاروبرقی به مشکل می خورد.از همین رو باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.ما در این مقاله  مجموعه تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی   قصد داریم موضوعاتی را درباره­ فیلتر جاروبرقی مطرح کنیم و به توضیح آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بپردازیم.پس اگر زمان آن رسیده که فیلتر جاروی خود را تعویض کنید اما از نحوه چگونگی آن اطلاعات ندارید، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی

·        فیلتر جاروبرقی چیست؟

·       آموزش نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

·       بهترین زمان برای تعویض فیلتر جاروبرقی

·       نکاتی که هنگام تعویض فیلتر جاروبرقی باید رعایت کنیم

 

فیلتر جاروبرقی چیست؟

از زمان گذشته یکی از مهم ترین مراحل تمیز کردن خانه گرد گیری بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی جاروبرقی می تواند به خوبی سطحوسایل و کف خانه را گرد گیری کند. فیلتر جاروبرقی در واقع قطعه ای است که از پراکنده شدن گرد و غبار در خانه هنگام جارو کشیدن جلوگیری می کند. در صورتی که فیلتر جاروبرقی از قدرت کافی بهرمند نباشد، گرد و غبار و ریز ذرها درون خانه پراکنده می شوند و این امر باعث آلوده شدن فضای خانه می شود.ذراتی ریز هوا که روی سطح وسایل و یا روی زمینمی نشینند، به اندازه 10میکرونیاکمترهستند که به شدت برای ریه انسان خطر آفرین هستند. در نتیجه باید به سالم بودن فیلتر جاروبرقی دقت کرد و در صورت مشاهده مشکل در آن نسبت به تعویض فیلتر جاروبرقی اقدام نمود.

کاربران گرامی, در صورت استفاده از جاروبرقی باکنشت می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی باکنشت در امداد آی پی استفاده کنید.

آموزشنحوه تعویضفیلترجاروبرقی

در صورتی که متوجه خرابی فیلتر جاروبرقی خود شدید باید نسبت به تعوض آن اقدام کنید.در این بخش ما  به توضیح کامل آموزشنحوه تعویضفیلترجاروبرقیبصورت گام به گام و نکاتی در این باره می پردازیم.

نکته:بهتر است برای جلوگیری از کثیف شدن فرش یا جایی که می خواهید فیلتر جاروبرقی را در آنجا تعویض کنید، از روزنامه یا پارچه استفاده نمایید.

نکته: توصیه می شود قبل از شروع مراحل نوارچسبییانایلونیرویجاروبرقیبکشید.چرا که به این صورت میزانخاکپاشیدهشدهدرفضا به حداقل می رسد.

 

·        به عنوان اولین گام آموزش نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی بایدمحفظهجاروبرقی را باز کنید.برای باز کردن محفظه جاروبرقی باید ابتدالولهآنراجداکنیدوبعددربمحفظهکیسهجاروبرقیرابااحتیاطبازکنید.

·        در گام دوم تعویض فیلتر جاروبرقی باید آن را بررسی کنید.بررسی کیسه جاروبرقی بسیار راحت است و باید ببینید که تا چه حدی پر شده است و آیا بازهم جایی برای گرد و غبار دارد یا نه.

·        در گام سوم آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بایدبهآرامی فیلتر را ازقابیکهدرآنقرارداردجداکنید.توجه کنید که این مرحله کاملا به مدل جاروبرقی شما بستگی دارد.ممکن است کیسه شما داراییکمحفظهمقواییدربالایخودباشدکهبهیکدهانهکوچکومدورمتصلمی‌شود.یا ممکناستنیازبهفشردندکمه‌ایداشتهباشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از جاروبرقی مجیک و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی مجیک در امداد آی پی استفاده کنید.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر جاروبرقی

به نظر شما بهترین زمان برای تعویض فیلتر هرجاروبرقیچه زمانی است؟این سوال به موارد زیادی بستگی دارد که در این قسمت به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

مورد اول میزان ظرفیت جاروبرقی است.جالب است بدانید که هر مدل جاروبرقی دارای ظرفیتی مشخص برایکشیدنگردوغباریازبالهبه درون خود دارد که در صورت پر شدن این ظرفیت باید نسبت به تعویض فیلتر آن اقدام شود.

موردی که شما با مشاهده آن می توانید متوجه زمان تعویض فیلتر شوید، پایین آمدن سطح کیفیت تمیز کردن جاروبرقی می باشد.اگر احساس می کنید که مکش و قدرت جاروبرقی تان کاهش پیدا کرده و دیگر نمی تواند قسمت هایی که قبلا آن ها را به راحتی تمیز می کرد، تمیز کند احتملا این شما به تعویض فیلتر جارو برقی نیاز دارید.

بطور کلی پسازگذشت 3 تا 5 سال پس از استفاده از جاروبرقیویازمانیکهکارآییدستگاهافتکردهباشد، باید فیلتر آن را تعویض کنید.این تعویض فیلتر معمولا قدرت و مکش سابق دستگاه را بر می گرداند و سبب افزایش عمر مفید جاروبرقی می شود.

این زمان متغیر به دلیل این است که عمر مفید فیلتر دستگاه به مواردی مانند نوع آلاینده ها و نحوه نگهداری از جاروبرقی بستگی دارد.

در صورت بروز خرابی در جاروبرقی میدیا خود می توانید برای رفع عیب از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی میدیات در امداد آی پی استفاده کنید.

نکاتی که هنگام تعویض فیلتر جاروبرقی باید رعایت کنیم

به عنوان مورد آموزشی آخر در این مطلب باید با نکاتی که هنگام تعویض فیلتر جاروبرقی باید رعایت کنیم، را بیاموزیم.این نکات عبارتند از :

·        از جاروبرقی ای که سیستم جذب مایعات را ندارد برای تمیز کردن سطوح خیس و مرطوب استفاده نکنید.چرا که اگررطوبتونمبهکیسهجاروبرقی برسدباعثبستهشدنمنافذفیلترشدهو آسیب جدی به جاروبرقی وارد می شود.حتی این موضوع بر رویخروجومکشهواهمتاثیر داشته و آن را دچاراختلالمی کند.

·        درصورتی که فیلتر جاروبرقی خود را به تازگی تعویض کردید، در اولین استفاده از دستگاه آن را با قدرت پایین روشن کنید و کم کم قدرت آن را بالا ببرید.دلیلاین کار خالی بودن پاکتجاروبرقی است.چرا کهاگردستگاهباموتوربالاروشنشودحجمزیادیازهوابافشارواردکیسهشدهوممکناستباعثپارگیفیلترشود.

در صورتی که خودتان قادر به تعویض فیلتر جاروبرقی نیستید می توانید از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.